-
Co chodzi? rozumienie idiomów i przenośni Część 2


Wpisz swój e-mail |
Wysyłka w ciągu | 3 dni |
Cena przesyłki | 7.99 |
Dostępność |
Brak towaru
|
Waga | 0.344 kg |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-66804-53-1 |
EAN | 9788366804531 |
O co chodzi? Rozumienie idiomów i przenośni. Część 2 to ćwiczenia dla dzieci z zespołem Aspergera oraz tych, które mają trudności w rozumieniu znaczeń abstrakcyjnych, idiomów i powiedzeń metaforycznych. Pomoc sprawdzi się także w pracy z dziećmi niesłyszącymi, dwujęzycznymi, z afazją, autyzmem oraz dysleksją.
Ćwiczenia zostały opracowane tak, by ułatwić dziecku rozumienie wieloznaczności. Z każdym powiedzeniem dziecko zapoznaje się według określonego schematu:
- czyta opowiadanie,
- analizuje ilustrację sytuacyjną,
- wykonuje ćwiczenia wspomagające rozumienie wieloznaczności.
Taki schemat jest efektywnym sposobem na dekodowanie znaczenia idiomu w kontekście. Dziecko, wykonując ćwiczenia, odwołuje się do doświadczeń bohaterów oraz do sytuacji ze swojego życia. W ten sposób stopniowo zaczyna rozumieć znaczenie idiomów i przenośni.
O co chodzi? to sprawdzone narzędzie dla logopedów, terapeutów, nauczycieli szkół specjalnych i powszechnych, a także rodziców i opiekunów.