-
CD MP3 Rozpieszczony umysł. Jak dobre intencje i złe idee skazują pokolenia na porażkę
Wysyłka w ciągu | 3 dni |
Cena przesyłki | 7.99 |
Dostępność | Mało 6 szt. |
Waga | 0.05 kg |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-8335-041-7 |
EAN | 9788383350417 |
DARMOWA DOSTAWA OD 299,00 ZŁ
DIAGNOZA PROBLEMÓW, Z KTÓRYMI MIERZY SIĘ WSPÓŁCZESNE SPOŁECZEŃSTWO. PRÓBA ZNALEZIENIA DROGI WYJŚCIA Z TEGO KRYZYSU.
W ostatnich latach coś złego dzieje się na uniwersytetach. Wystąpieniom na uczelniach towarzyszą buczenie i gwizdy. Studenci i profesorowie mówią, że czują się, jakby chodzili po cienkim lodzie i boją się wypowiadać szczerze. Coraz więcej osób cierpi na lęki i depresję, wzrasta też liczba samobójstw. Jak do tego doszło?
Publicysta i prawnik Greg Lukianoff oraz psycholog społeczny Jonathan Haidt pokazują, że te problemy mają swoje źródło w trzech fałszywych przekonaniach, które coraz mocniej oddziałują na wychowanie i edukację młodych ludzi:
• co cię nie zabije, uczyni cię słabszym;
• zawsze ufaj swoim uczuciom;
• życie to wojna między Dobrymi i Złymi ludźmi.
Te trzy Wielkie Nieprawdy są sprzeczne zarówno z wynikami współczesnych badań psychologicznych, jak i z wiedzą, znaną nam z mitów wielu kultur. Przyjęcie tych fałszywych tez i wynikającej z nich kultury „bezpieczeństwa" ingeruje w rozwój społeczny, emocjonalny i intelektualny młodych ludzi. Utrudnia im stanie się niezależnymi jednostkami, które potrafią samodzielnie zmierzyć się ze światem.
Lukianoff i Haidt analizują wiele zjawisk społecznych, które stały za upowszechnieniem tych fałszywych założeń. Rozpatrują je w kontekście szybko rosnącej polaryzacji politycznej i pokazują, w jaki sposób możemy się uwolnić od tych szkodliwych idei.
Audiobook zawiera plik PDF z materiałami nieprzeczytanymi w nagraniu.
***
„To jest książka dla każdego interesującego się głównymi rodzajami błędów popełnianych w wychowywaniu i kształceniu młodzieży, od wczesnej edukacji do studiów uniwersyteckich. Skutkiem tych błędów jest blokowanie rozwoju umysłów otwartych, twórczych, akceptujących ryzyko i nowe rozwiązania, wykraczających poza granice wąskiej tożsamości. Usuwanie błędów wymaga krytycznej analizy cech systemów kształcenia, aby zmniejszyć występującą w nich nadopiekuńczość, schematyzm i zamykanie się na świat" - prof. dr hab. Czesław Nosal.
***
„Tę książkę powinni przeczytać wszelkiej maści pedagodzy, psychologowie, ale nade wszystko rektorzy, dziekani i ich pełnomocnicy do spraw bezpieczeństwa i równego traktowania. Autorzy krok po kroku pokazują, jak wiele złego można uczynić, powołując się na szczytne, ale zupełnie chybione idee. Jakie niebezpieczeństwo można na jednostkę sprowadzić, próbując dbać o jej... bezpieczeństwo. To książka o zaniechaniu dzielności, hartu ducha i popadaniu w objęcia własnej, zmyślonej kruchości. Nikt nie będzie tą książką rozczarowany" - prof. dr hab. Aleksander Nalaskowski.